Hokej na lodzie - to szybka i kontaktowa gra zespołowa, rozgrywana na lodowisku, w której dwa zespoły rywalizują o zdobycie jak największej liczby bramek poprzez umieszczenie krążka w bramce przeciwnika za pomocą kijów hokejowych.
ZASADY GRY
NAJWAŻNIEJSZE ZASADY HOKEJU NA LODZIE
Zasady gry: Mecz hokeja na lodzie składa się z trzech tercji, każda po 20 minut czystej gry. Drużyna zdobywa punkt, gdy krążek całkowicie przekroczy linię bramkową przeciwnika.
Kary i przewinienia:
- Minor penalty (kara mała): 2 minuty wykluczenia z gry.
- Major penalty (kara duża): 5 minut wykluczenia z gry.
- Misconduct penalty: 10 minut wykluczenia z gry.
- Match penalty: Wykluczenie z reszty meczu
Przewinienia obejmują m.in. trzymanie, zahaczanie, uderzenie kijem, szarpanie, spowodowanie upadku przeciwnika, bójki oraz niesportowe zachowanie.
DRUŻYNY HOKEJOWE
- Ilość graczy: Każda drużyna składa się z sześciu zawodników na lodzie – bramkarza, dwóch obrońców i trzech napastników.
- Role:
- Bramkarz: Odpowiedzialny za ochronę bramki i obronę strzałów przeciwnika.
- Obrońcy: Dwóch zawodników, którzy grają blisko własnej bramki i mają za zadanie powstrzymywać ataki przeciwnika.
- Napastnicy: Trzech zawodników odpowiedzialnych za atakowanie bramki przeciwnika i zdobywanie goli.
- Zmiany: Zmiany zawodników w hokeju na lodzie są dozwolone w każdej chwili podczas meczu. Są one przeprowadzane „w locie”, co oznacza, że nowi zawodnicy mogą wejść na lodowisko bez konieczności przerywania gry.
CZAS GRY
- Czas gry: Mecz składa się z trzech tercji, każda trwa 20 minut czystej gry, co oznacza, że zegar jest zatrzymywany przy każdej przerwie w grze.
- Dogrywki: Jeśli mecz kończy się remisem, następuje dogrywka. Dogrywka może trwać 5, 10 lub 20 minut. Gra toczy się do “nagłej śmierci”. W niektórych przypadkach nie następują rzuty karne, a rozgrywane są kolejne 20-minutowe dogrywki do czasu zdobycia gola przez dowolną drużynę.
- Karne: Jeśli dogrywka nie przyniesie rozstrzygnięcia, zwycięzcę wyłania się poprzez serię rzutów karnych. Każda drużyna wykonuje serię pięciu rzutów karnych, a jeśli wynik nadal pozostaje nierozstrzygnięty, wykonywane są kolejne rzuty do momentu wyłonienia zwycięzcy.
GDZIE ZNALEŹĆ ZAKŁADY DOTYCZĄCE HOKEJA NA LODZIE?
Na naszej stronie sts.pl znajdziesz dyscypliny sportowe na pionowym pasku po lewej stronie (1). Możesz wybrać interesujące Cię spotkanie po rozwinięciu zakładki (2). Po wybraniu dyscypliny, oraz określonej ligi/pucharu/zawodów możesz przeszukać pełną ofertę lub wybrać filtrowanie po zakładzie, który Cię interesuje, rozwijąjąc listę (czerwona strzałka). Ukaże Ci się lista wszystkich aktualnie dostępnych zakładów związanych z tym sportem (3). Możesz także wyszukać spotkanie wpisując nazwę drużyny/zawodnika za pomocą lupy na górnym pasku (4).
- Po zalogowaniu, na pasku szybkiego dostępu na dole strony, wejdź w zakładkę "Sporty":
- Wybierz interesujący Cię sport (w tym przypadku będzie to Hokej na lodzie):
- Wybierz interesujące Cię zawody w tej dziedzinie sportu:
- Wyświetlą Ci się aktualne zakłady w dyscyplinie Hokej na lodzie, możesz skorzystać także z opcji filtrowania po zakładzie:
ZAKŁADY NA HOKEJ
OFERTA PRZEDMECZOWA
MECZ
Typujesz, która drużyna wygra w regulaminowym czasie spotkania.
ZWYCIĘZCA MECZU
Zakład dotyczy zwycięzcy meczu. Jeżeli po 3. tercjach nie zostanie wyłoniony zwycięzca, następuje dogrywka. Jeżeli dogrywka również nie wyłoni zwycięzcy, następuje seria rzutów karnych, która rozstrzyga o wyniku spotkania.
ZAKŁAD BEZ REMISU
Typujesz, która drużyna wygra w ciągu regulaminowego czasu spotkania. W przypadku remisu, zakład będzie rozliczony jako zwrot, po kursie 1.0.
AWANS
Typujesz, która drużyna awansuje do dalszej fazy pucharu/turnieju.
ILOŚĆ GOLI POWYŻEJ/PONIŻEJ
Typujesz, czy w posktaniu padnie mniej lub więcej goli od podanej wartości.
Pod uwagę brany jest tylko regulaminowy czas spotkania.
1. TERCJA
Typujesz, która z drużyn wygra 1. tercję spotkania.
ILOŚĆ GOLI W 1. TERCJI -1,5
Typujesz, liczbę goli w pierwszej tercji poniżej lub powyżej danej wartości.
1. TERCJA LUB MECZ
Zakład dotyczy wyniku 1. tercji lub meczu.
Przykład: Jeżeli postawiłEŚ na zwycięstwo gospodarzy w tym zakładzie i 1. tercja zakończy się wynikiem 1-0, a mecz zakończy się wynikiem 1-2, zakład będzie trafiony.
LICZBA GOLI (z dogrywką i rzutami karnymi)
Zakład dotyczy liczby goli w meczu, łącznie z ewentualną dogrywką i serią rzutów karnych. Seria rzutów karnych jest liczona jako jeden gol.
ZOSTANIE ZDOBUTY GOL W OSŁABIENIU
Drużyna musi zdobyć gola grając w liczebnym osłabieniu (4 na 5, 3 na 5, 3 na 4).
RZUT KARNY
Musi zostać podyktowany rzut karny za faul podczas gry.
Rzuty karne w serii rzutów karnych nie będą wliczane.
LICZBA GOLI STRZELONYCH PODCZAS GRY W PRZEWADZE
Zakład dotyczy liczby goli zdobytych przez obie drużyny grając w liczebnej przewadze (5 na 4, 5 na 3, 4 na 3).
ZOSTANIE ZDOBYTY GOL POSTRZALE DO PUSTEJ BRAMKI
Musi zostać zdobyty gol kiedy bramkarza nie będzie na lodzie.
BRAMKARZ ZDOBĘDZOE PUNKT W KLASYFIKACJI KANADYJSKIEJ
Bramkarz musi strzelić gola lub zaliczyć asystę.
LICZBA 2-MINUTOWYCH KAR
Zakład dotyczy liczby 2 minutowych kar w meczu łącznie z dogrywką. Kara 2 minutowa jest karą mniejszą.
Kary większe (5 minut, 10 minut, kara meczu) nie będą wliczane w statystykę.
Zawodnik może otrzymać kare łączoną. Kara 2+2 jest liczona jako 2 kary 2 minutowe.
Przykład 1:
Zawodnik otrzyma karę 2+2, do statystyki doliczamy 2 kary 2 minutowe.
Przykład 2:
Zawodnik otrzyma karę 2+10, do statystyki doliczamy 1 karę 2 minutową.
ZAWODNIK - PUNKTACJA KANADYJSKA
Zawodnik strzeli gola lub zaliczy asystę w meczu.
OFERTA LIVE
MECZ
Typujesz, która drużyna wygra w regulaminowym czasie spotkania.
ZWYCIĘZCA
Typujesz, któa drużyna wygra spotkanie. Pod uwagę brany jest regulaminowy czas gry wraz z dogrywką i ewentualnymi karnymi
HANDICAP
W zakładzie dodajemy lub odejmujemy daną wartość pierwszej drużynie po zakończeniu spotkania.
KTO STRZELI NASTĘPNEGO GOLA?
Typujesz, która drużyna strzeli następnego gola. Pod uwagę brana jest bramka strzelona po zawarciu kuponu.
KTO WYGRA POZOSTAŁĄ CZĘŚĆ SPOTKANIA OD STANU X:X
Zakład na to, która drużyna wygra pozostałą część spotkania od danego stanu, np. od stanu 1:0
ILOŚĆ GOLI W MECZU POWYŻEJ/PONIŻEJ
Zakład na wytypowanie ilości goli poniżej lub powyżej danej wartości.
Pod uwagę brane są bramki strzelone w regulaminowym czasie spotkania.
ILOŚĆ GOLI W MECZU - 1 DRUŻYNA POWYŻEJ/PONIŻEJ
Typujesz, ilość bramek poniżej lub powyżej danej wartości zdobytych przez pierwszą drużyne w regulaminowym czasie gry.
CZY OBIE DRUŻYNY STRZELĄ GOLA?
Typujesz, czy obie drużyny strzelą bramkę w ciągu regulaminowego czasu spotkania.
NIE STRACI BRAMKI - 1 DRUŻYNA
Typujesz, czy 1. drużyna nie straci bramki w regulaminowym czasie spotkania.
DOKŁADNY WYNIK MECZU
Typujesz dokładny wynik, jakim zakończy się spotkanie w regulaminowym czasie gry.
DOKŁADNA ILOŚĆ GOLI W MECZU
Typujesz, dokładną ilość bramek zdobytych przez obie drużyny w spotkaniu.
Pod uwagę bierzemy bramki strzelone w regulaminowym czasie spotkania.
DOKŁADNA ILOŚĆ GOLI W MECZU – 1 DRUŻYNA
Typujesz, dokładną ilość bramek zdobytych przez 1. drużynę.
Pod uwagę bierzemy bramki strzelone przez 1. drużyne w regulaminowym czasie spotkania.
SUMA GOLI
Typujesz, czy w spotkania będzie parzysta lub nieparzysta liczba goli w regulaminowym czasie spotkania.
1 TERCJA - PODWÓJNE TYPY
Typujez, która drużyna wygra 1. tercję spotkania.
1 TERCJA - DOKŁADNY WYNIK
Typujesz dokładny wynik 1. tercji.
ZAKŁAD BEZ REMISU - 1 TERCJA
Typujesz wynik po 1. tercji spotkania. Jeśli zakończy się remisem, zakład będzie rozliczony jako zwrot po kursie 1.0.
1 TERCJA - KTO STRZELI NASTĘPNEGO GOLA OD STANU X:X
Typujesz, która drużyna zdobędzie następnego gola od wyniku X:X.
Pod uwagę brana jest bramka strzelona po zawarciu zakładu.
KTO WYGRA POZOSTAŁĄ CZĘŚĆ PIERWSZEJ TERCJI OD STANU X:X
Typujesz, która drużyna wygra pozostałą część 1 tercji od danego stanu, np. od stanu 1:0
ILOŚĆ GOLI W PIERWSZEJ TERCJI - 1 DRUŻYNA POWYŻEJ/PONIŻEJ
Typujesz, ilości goli poniżej lub powyżej danej wartości, zdobytych przez pierwszą drużynę w 1 tercji spotkania.
1 TERCJA - CZY OBIE DRUŻYNY STRZELĄ GOLA?
Typujesz, czy w pierwszej tercji zarówno pierwsza jaki i druga drużyna zdobędzie bramkę.
1 TERCJA - NIE STRACI BRAMKI - 1 DRUŻYNA
Typujesz, czy pierwsza drużyna zachowa czyste konto w 1 tercji spotkania.
DOKŁADNA ILOŚĆ GOLI W 1 TERCJI
Typujesz, ilość goli w 1 tercji spotkania zdobytych łącznie przez obie drużyny.
ILOŚĆ GOLI W PIERWSZEJ TERCJI SPOTKANIA - POWYŻEJ/PONIŻEJ
Typujesz, ilości goli poniżej lub powyżej danej wartości w 1 tercji spotkania.
BRAMKA W CZASIE
Typujesz, czy w danym przedziale czasowym padnie gol.
PRZYDATNE PUNKTY REGULAMINU DOTYCZĄCE HOKEJA NA LODZIE
OFERTA PRZEDMECZOWA
13.12. Hokej na Lodzie
Wynik zakładu jest określany na podstawie punktowego stanu meczu
na zakończenieregulaminowego czasu gry bez uwzględniania czasu dogrywki, jeśli jest rozgrywana.
12.2. W przypadku jakiegokolwiek meczu oprócz meczu piłki nożnej, np. meczu koszykówki lub hokeja na lodzie, pełny regulaminowy czas gry musi być uzupełniony o dodatkowy czas naliczany w związku z kontuzjami zawodników, który zostanie przez oficjalnych sędziów dodany, aby wynik spotkania był ważny. Jeżeli faktyczny czas gry był krótszy niż regulaminowy czas gry, a wynik jest nieważny wówczas przyporządkowany im Kurs zostanie zweryfikowany do wartości 1,00.
OFERTA LIVE
16.5. Hokej na Lodzie
Wynik zakładu jest określany na podstawie punktowego stanu meczu na zakończenie regulaminowego czasu gry bez uwzględniania czasu dogrywki lub rzutów karnych,
z wyjątkiem zakładów na “Tercje”, “Dogrywkę”, “Rzuty Karne” oraz “Zwycięzca Pozostałej części Spotkania/Zakłady Na Żywo 0:0”. Zakłady na “Tercje” będą rozstrzygane jedynie na podstawie wyniku wskazanej tercji.
16.5.1. Gdy Remis to Nie Ma Zakładu: Jeśli, któraś drużyn zakończy mecz przewagą, zakład na tą drużynę będzie wygrany. Jeśli spotkanie kończy się remisem wszystkie zakłady są nieważne, a stawki zwracane.
16.5.2. Zakład na Żywo w Meczu, 0:0: W tym przypadku w momencie zawarcia zakładu przyjmuje się, że wynik jest remisowy 0:0. Liczą się tylko bramki zdobyte
po zawarciu zakładu.
16.5.3. Zakłady są rozstrzygane w oparciu o wynik danej tercji. Jeśli dana tercja nie zostanie rozegrana do końca, wszystkie zakłady zostaną rozstrzygnięte
z kursem 1,00. W zakładach na 3 tercję dogrywka nie jest brana pod uwagę.
16.5.4. Która Drużyna Zdobędzie Następną Bramkę?: Zwycięskie zakłady zawierają typ an drużynę, która zdobędzie kolejną zaliczoną bramkę w czasie regulaminowym BEZ czasu dodanego.
16.5.5. Tylko Dogrywka, Zakład na Żywo 0:0: W tym przypadku w momencie zawarcia zakładu przyjmuje się, że wynik jest remisowy 0:0. Liczą się tylko bramki zdobyte
po zawarciu zakładu.
16.5.6. Zwycięstwo w Rzutach Karnych: Zakład jest rozstrzygany w oparciu
o statystyki jedynie z oficjalnych Rzutów Karnych, które mają miejsce na koniec zdarzenia.