Kupon MAXIKOMBI

6 min. czytaniaostatnia aktualizacja: 07.26.2024

Kupon MAXIKOMBI pozwala na typowanie z możliwością popełnienia błędu, bez tracenia prawa do wygranej. W systemie składającym się z 13 grup (A-M), popełnić można od 1 do 12 błędów. Przykładowo w systemie 6 z 13, popełnić można ich aż 7.

 Na kuponie MAXIKOMBI może się znaleźć od 2 do 85 zakładów, tylko z oferty przedmeczowej.

Jak zawrzeć kupon MAXIKOMBI?

Aby zawrzeć kupon MAXIKOMBI należy dodać wybrane spotkania, a następnie wybrać opcję MAXIKOMBI:

Po wybraniu zakładów z oferty i typu kuponu Maxikombi – każde spotkanie zostanie przydzielone automatycznie do innej grupy.

 

Kupon rozpisowy

Jest to kupon, składający się z różnych kombinacji zakładów SOLO, gdzie każdy stanowi osobną grupę (maksymalnie 13).

 

Kupon blokowy

Jest to kupon, składający się z różnych kombinacji zakładów AKO, gdzie każdy stanowi osobną grupę (maksymalnie 13), w której można zawrzeć kilka zakładów.

Każda grupa może zawierać inną liczbę zakładów. Wszystkie spotkania w danej grupie muszą zostać poprawnie wytypowane, aby została ona uznana za trafioną.

 

Grupa P - PEWNIAK

Utworzyć można także dodatkową grupę "P", do której zaliczane są spotkania uważane za pewne na kuponie. Spotkania ujęte w grupie P nie wliczają się do systemu.

Wybierając typ 2 z 3 + P, kupon będzie wygrany, gdy trafione będą minimum 2 grupy ORAZ grupa "P".

Kurs grupy "P" zwiększa możliwą wygraną, bo przemnażany jest przez kursy trafionych grup. 




Przegrany "P" ("pewniak"), powoduje przegraną całego kuponu. Aby kupon był wygrany, każdy pewniak musi zostać poprawnie wytypowany.  Oznacza to, że jeżeli jakikolwiek pewniak będzie błędny, natomiast wszystkie grupy będą poprawne, to kupon i tak będzie przegrany. 

Ustalanie stawki

Grając kupon MAXIKOMBI możesz wybrać albo stawkę dla całego kuponu (w zależności od liczby kombinacji, system obliczy stawkę pojedynczej kombinacji, dzieląc stawkę przez ich liczbę):



albo stawkę dla jednej kombinacji (wtedy system obliczy, ile będzie wynosiła stawka dla całego kuponu):



lub stawkę dla każdej grupy z osobna (wtedy system obliczy wartość każdej kombinacji, dzieląc stawkę grupy przez ilość kombinacji w danej grupie):



Wygraną z kuponu MAXIKOMBI, wyliczamy według wzoru: 

kurs ogólny kombinacji x stawka na kombinację x 0,88

Oznacza to, że im niższa będzie stawka na kombinację, tym niższa będzie potencjalna wygrana. Jeśli jednak zwiększysz stawkę na kombinację, zwiększy się stawka całego kuponu.

System nie ogranicza maksymalnej stawki na kombinację, ta decyzja należy do Ciebie. Pamiętaj jednak, że zgodnie z Regulaminem gry, maksymalna możliwa wygrana za kupon to 500 000 zł.



Za to minimalna stawka na kombinację jest zależna od systemu, na który się zdecydujesz.
Minimalne stawki na kombinację znajdziesz w poniższej tabeli:



Dlaczego system czasami zmienia wpisaną stawkę?

Przykładowo, przyporządkowując zakłady na naszym kuponie do 4 grup otrzymasz następujące możliwości:



Jeśli zdecydujesz się na opcję 2 z 4, to masz do wyboru sześć kombinacji:

AB, AC, AD, BC, BD, CD

Dlaczego więc, gdy wybierasz opcję 2 z 4 i wpisujesz stawkę np. 4 zł, system automatycznie zmieni ją na 4,02 zł, tak jak na zdjęciu poniżej?



Dzieje się tak, ponieważ system musi obliczyć stawkę dla każdej z kombinacji, która jest konieczna do obliczenia końcowej wygranej. Przypomnijmy, że w przypadku opcji 2 z 4 mamy łącznie 6 kombinacji (AB, AC, AD, BC, BD, CD). 

Aby wyliczyć stawkę dla każdej z nich, system dzieli kwotę, za jaką chcemy zagrać przez liczbę kombinacji, w tym przypadku jest więc to:

4 zł / 6 ≈ 0.66666666666...

System zaokrągla tę kwotę do 0,67 zł, czyli o 1 gr w górę.

Stawka dla każdej z kombinacji wynosi wtedy 67 gr, co przy sześciu kombinacjach daje nam łącznie właśnie 4,02 zł, widoczne na ekranie. 

Mogą Cię zainteresować, również tabele minimalnych stawek na poszczególne systemy i kombinacje. Znajdziesz je tutaj:

Jak obliczyć wygraną?

Najpierw oblicz wygraną z trafionych kombinacji według wzoru:

KURS OGÓLNY KOMBINACJI * STAWKA NA KOMBINACJĘ * 0,88 (współczynnik określający 12% podatek)

Następnie dodaj do siebie wygrane z trafionych kombinacji - tak uzyskasz całkowitą wygraną.

Używając tego wzoru do powyższego przykładowego kuponu, będzie on wyglądał następująco:

B * C (kurs ogólny kombinacji) * 1 zł * (stawka na kombinację) * 0.88 (podatek) = 3.25 * 4.2 * 1 zł * 0.88 = 13.65 (kurs ogólny kombinacji BC) * 1 zł * 0.88 = 12.01 zł

Co jeśli wybierzesz opcje 2 z 3, a na kuponie ''wejdą 3 grupy''? 

Gdybyś nie popełnił żadnego błędu, to wygraną wyliczalibyśmy z wszystkich możliwych kombinacji. Wiemy już, że dla kombinacji BC możliwa wygrana przy stawce 3 zł wynosi 12.01 zł. 

Dla kombinacji AB wygraną liczylibyśmy następująco:

2.40 * 5.25 * 3.25 * 1 zł * 0.88 = 36.03 zł

a dla kombinacji AC:

2.40 * 5.25 * 4.20 * 1 zł * 0.88 = 46.56 zł 

Jeśli wszystkie kombinacje byłyby wygrane, to zgodnie ze wzorem dodasz do siebie wygrane z trafionych kombinacji:

12.01 zł + 36.03 zł + 46.56 zł = 94.60 zł

Maksymalna wygrana dla tego kuponu, przy założeniu, że wszystkie grupy były trafione w systemie 2 z 3 przy stawce 3 zł, wynosi 94.60 zł. 

Powyższe obliczenia można zobaczyć w podglądzie kuponu: 











Pamiętaj, że wygrana w kuponie MAXIKOMBI zależy także od tego, które grupy będą poprawnie wytypowane. Jeśli wygrane będą grupy z najwyższymi kursami, to wygrana będzie odpowiednio wyższa, natomiast jeśli gracz wygra grupy z najniższymi kursami, to wygrana będzie niższa. 

Dlatego w podglądzie każdego kuponu zakładana wygrana podawana jest jako "Wygrana od ..." i "Wygrana do...". To, którą kwotę otrzymasz, zależy od tego, czy wygrane będą grupy z wyższymi czy niższymi kursami. 

Różnica między kuponem AKO a MAXIKOMBI

Gdybyśmy utworzyli kupon AKO, który zawierałby identyczne jak w powyższym przykładzie zakłady, z identycznymi kursami, to potencjalna wygrana byłaby wyższa. W kuponie MAXIKOMBI podatek pobierany jest od stawki każdej kombinacji, a wygraną obliczamy wyliczając kursy kombinacji, podczas gdy w kuponie AKO mnożymy przez siebie kursy wszystkich zakładów, tworząc kurs ogólny kuponu. Ten jest następnie przemnażamy przez całą stawkę oraz 12% (podatek od zakładów bukmacherskich).

Przy kuponie AKO znacznie zwiększa się jednak ryzyko. Jakikolwiek przegrany zakład sprawia, że cały kupon jest przegrany - podczas gdy kupon MAXIKOMBI daje możliwość popełnienia błędów. Sam podejmujesz decyzję, jaki kupon wolisz zagrać. 

Oczywiście, obstawiając kupon MAXIKOMBI nie musisz się decydować na jedną opcję, wybierając np. tylko 2 z 3. Aby zwiększyć swoje szanse na jednym kuponie możesz wybrać więcej opcji i postawić np. zarówno 1 z 3 jak i 3 z 3. Wtedy wzrasta liczba możliwych kombinacji, które będziemy do siebie dodawać i prawdopodobieństwo wygranej się zwiększa.

Przykładowo, decydując się grać systemem 1 z 3 i 2 z 3, możesz otrzymać nie tylko wygraną z kombinacji AB, AC i BC (2 z 3), ale i z A, B oraz C (1 z 3), ponieważ kombinację może stanowić nawet pojedyncza grupa. Wygrana będzie wtedy niższa (bo aby wyliczyć wygraną dla takiej kombinacji, nie będziemy mnożyć jednej grupy przez drugą, tylko do wzoru zostanie podłożony kurs pojedynczej grupy), ale też pewniejsza, bo nawet popełniając dwa błędy, otrzymasz wygraną (jedna grupa musi zostać trafiona). 

Co więcej, jeśli wygrane będą wszystkie grupy, to otrzymasz wygraną z wszystkich zagranych kombinacji.

Easykombi

Jeśli na kuponie masz wiele zdarzeń, ale nie masz do nich pewności możesz wybrać ile błędów dalej gwarantuje Ci wygraną 💸

Podczas tworzenia kuponu AKO, możesz zaznaczyć suwak "Zmniejsz ryzyko".
Następnie może wybrać ilość błędów, które może popełnić. Jest to skrócona wersja MAXIKOMBI.

Liczba wybranych błędów może wynosić maxymalnie 1 mniej niż liczba zakładów na kuponie

Dodatkowe informacje o kuponie MAXIKOMBI znaleźć można na stronie https://www.sts.pl/blog/maxikombi/

Czy ten artykuł był pomocny?