Snooker - to popularna gra bilardowa, która wyróżnia się szczególnymi zasadami i większym poziomem skomplikowania w porównaniu do innych odmian bilarda.
ZASADY GRY
PODSTAWOWE ZASADY
Podstawowe zasady:
- Gra toczy się na prostokątnym stole z sześcioma kieszeniami (po jednej w każdym rogu i dwie w środku dłuższych band).
- Używa się 21 bil: 15 czerwonych, 6 kolorowych (żółta, zielona, brązowa, niebieska, różowa, czarna) oraz jednej białej bili (cue ball).
- Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów poprzez wbijanie bil do kieszeni w odpowiedniej kolejności.
- Gracze na przemian uderzają białą bilę, aby wbijać bile kolorowe i czerwone zgodnie z zasadami.
SEKWENCJA UDERZEŃ
- Na początku meczu bile są ustawiane w specyficznym wzorze na stole, a pierwsze uderzenie (break) wykonuje gracz otwierający partię.
- Gracz musi najpierw wbić czerwoną bilę, za co otrzymuje 1 punkt.
- Po wbiciu czerwonej bili, gracz wybiera jedną z kolorowych bil i stara się ją wbić. Kolorowe bile mają różne wartości punktowe: żółta (2), zielona (3), brązowa (4), niebieska (5), różowa (6), czarna (7).
- Po wbiciu kolorowej bili, zostaje ona zwrócona na stół na swoje miejsce, a gracz ponownie musi wbić czerwoną bilę.
- Proces ten jest powtarzany, aż wszystkie czerwone bile zostaną wbite. Następnie gracz wbija kolorowe bile w ustalonej kolejności (żółta, zielona, brązowa, niebieska, różowa, czarna).
FAULE
- Gracz popełnia faul, jeśli nie trafi w żadną bilę lub w niewłaściwą bilę. Za faul przeciwnik otrzymuje punkty.
- Faule mogą prowadzić do odjęcia punktów lub przyznania przeciwnikowi możliwości rozstawienia białej bili w dowolnym miejscu na stole.
GDZIE ZNALEŹĆ ZAKŁADY DOTYCZĄCE SNOOKERA?
Na naszej stronie sts.pl znajdziesz dyscypliny sportowe na pionowym pasku po lewej stronie (1). Możesz wybrać interesujące Cię spotkanie po rozwinięciu zakładki (2). Po wybraniu dyscypliny, oraz określonej ligi/pucharu/zawodów możesz przeszukać pełną ofertę lub wybrać filtrowanie po zakładzie, który Cię interesuje, rozwijąjąc listę (czerwona strzałka). Ukaże Ci się lista wszystkich aktualnie dostępnych zakładów związanych z tym sportem (3). Możesz także wyszukać spotkanie wpisując nazwę drużyny/zawodnika za pomocą lupy na górnym pasku (4).
- Po zalogowaniu, na pasku szybkiego dostępu na dole strony, wejdź w zakładkę "Sporty":
- Wybierz interesujący Cię sport (w tym przypadku będzie to Snooker):
- Wybierz interesujące Cię zawody w tej dziedzinie sportu:
- Wyświetlą Ci się aktualne zakłady w dyscyplinie Snooker, możesz skorzystać także z opcji filtrowania po zakładzie:
ZAKŁADY NA SNOOKER
MECZ
Typujesz, który z zawodników wygra spotkanie.
KTO WYGRA FRAME?
Typujesz, który z zawodników wygra podany frame.
Frame w snookerze to jednostka gry, która kończy się, gdy jeden z graczy osiągnie wyższą liczbę punktów niż przeciwnik i na stole nie ma już dostępnych bil do zdobycia punktów, lub gdy drugi gracz podda frame. W trakcie frame'u gracze na przemian próbują wbijać bile, zdobywając za nie odpowiednią liczbę punktów. Frame jest podstawowym elementem meczu snookerowego, a mecz składa się z określonej liczby frame'ów. Wygrywa ten, kto wygra więcej frame'ów w danym meczu. |
ŁĄCZNA LICZBA FRAME
Typujesz ilość frame w meczu powyżej/poniżej danej wartości.
WYNIK PO PIERWSZYCH CZTERECH FRAMEACH
Typujesz, który zawodnik będzie wygrywał po pierwszych czterech frameach.
KTO UZYSKA NAJWYŻSZY BREAK
Typujesz, który zawodnik wbije więcej punktów w jednym podejściu do stołu,
WYŚCIG DO 3 WYGRANYCH FRAMEÓW
Typujesz, który zawodnik wygra jako pierwszy 3 frame.
ILOŚĆ BREAKÓW 100 PUNKTÓW MNIEJ/WIĘCEJ
Typujesz, ile w spotkaniu będzie 100-punktowych breaków poniżej/powyżej danej wartości.
ROZSTRZYGNIE DECYDUJĄCY FRAME?
Typujesz, czy zawodnicy będą grać maksymalną ilość framów.
DOKŁADNY WYNIK
Typujesz, jakim dokładnym wynikiem zakończy się spotkanie.
KTO WYGRA POZOSTAŁĄ CZĘŚĆ SPOTKANIA OD STANU X:X
Typujesz, który zawodnik będzie lepszy od danego momentu spotkania, nie licząc punktów zdobytych wcześniej
PRZYDATNE PUNKTY REGULAMINU DOTYCZĄCE SNOOKERA
13.16.1. Zakłady na zwycięstwo w turnieju – Przy ocenie wyników zawodów nie jest ważne czy wszyscy zawodnicy wezmą udział w zawodach czy też nie.
13.16.2. Zakłady na Mecz /Frejm – w przypadku rozpoczęcia meczu/frejma, który/e jednak nie zostanie zakończony/e, wszystkie typy odnoszące się do tego meczu/frejma będą anulowane. Stawki z anulowanych w takich okolicznościach zakładów zostaną zwrócone (z zastrzeżeniem pkt 7.5.).